Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek | |
8.00-8.45 | M. Stachyra | D. Łoboda | A. Gawluk | M. Stachyra | M. Stachyra |
8.50-9.35 | M. Stachyra | E. Radecka | D. Łoboda | M. Stachyra | D. Łoboda |
9.55-10.40 | M. Stachyra | E. Radecka | A. Misztal | A. Misztal | A. Gawluk |
10.45-11.30 | M. Stachyra | J. Jarząb | E. Radecka | D. Łoboda | D. Łoboda |
11.50-12.35 | M. Stachyra | M. Stachyra | J. Jarząb | M. Stachyra | J. Jarząb |
12.45-13.30 | M. Stachyra | M. Stachyra | E. Radecka | M. Stachyra | M. Stachyra |
Plan zajęć dnia świetlicy szkolnej
8:00 – 9:30 – powitanie dzieci przychodzących do świetlicy; rozmowy, pogadanki z dziećmi, zabawy integracyjne; kontrola przygotowania uczniów do zajęć lekcyjnych, wykonanie zapomnianych, zaległych prac domowych; śniadanie.
9:30 – 10:40 – dowolne gry i zabawy dzieci: gry planszowe, układanki, rysowanie, kolorowanie obrazków, zabawy konstrukcyjne.
10:40 – 11:30 – zajęcia tematyczne: plastyczne, muzyczne, teatralne, przyrodnicze, czytelnicze, konkursy, zawody sportowe, quizy, krzyżówki, rebusy, gry i zabawy integracyjne.
11:30 – 13:30 – odrabianie lekcji, nauka własna, ciche czytanie; relaks przy muzyce; indywidualne gry i zabawy wg. zainteresowań dziecka, np.: gry planszowe, rysowanie, kolorowanie malowanek, układanie puzzli; gry i zabawy na boisku szkolnym oraz placu zabaw (zwłaszcza w okresie wiosny i lata); porządkowanie sali; przerwa obiadowa.
Cele i zadania zajęć wychowawczo – dydaktycznych w świetlicy:
- zorganizowanie opieki wychowawczej i bezpiecznych warunków do spędzania czasu wolnego na terenie szkoły,
- kształtowanie nawyków kultury osobistej, poczucia odpowiedzialności za własne zachowanie,
- uczenie i rozwijanie samodzielności,
- kształtowanie współżycia w grupie, rozwijanie umiejętności wspólnej zabawy, komunikacji interpersonalnej,
- organizowanie pomocy w nauce oraz tworzenie warunków do nauki własnej,
- rozwijanie różnorodnych zainteresowań i zdolności dzieci,
- rozwijanie sprawności umysłowej,
- organizowanie gier i zabaw ruchowych mających na celu prawidłowy rozwój fizyczny,
- kształtowanie nawyków higieny osobistej oraz dbałości o zachowanie zdrowia,
- poszerzanie wiedzy dzieci o otaczającym świecie, wzbudzanie ciekawości światem,
- rozwijanie umiejętności wypowiedzi na dowolny i zadany temat,
- wyrabianie wrażliwości estetycznej, rozwój zdolności manualnych,
- kształtowanie postaw i uczuć patriotycznych,
- walka z agresją i przemocą,
- wyrabianie wrażliwości na piękno przyrody.