PONIEDZIAŁEK | WTOREK | ŚRODA | CZWARTEK | PIĄTEK | |
LEKCJA 1 | M.Stachyra s. 5 | M. Stachyra s.11 | B. Ksycka s. 11 | M. Stachyra s.11 | D.Łoboda s. 5 |
LEKCJA 2 | J. Jarząb s. 5 | A.Gawluk s. 7 | M. Stachyra s. 11 | M. Stachyra s.10 | M. Stachyra s. 5 |
LEKCJA 3 | D. Łoboda P | M. Stachyra P | B. Ksycka s. 11 | M. Stachyra s.11 | A.Gawluk s. 10 |
LEKCJA 4 | B.Ksycka P | M. Stachyra P | M. Stachyra P | M. Stachyra s.11 | A.Gawluk P |
LEKCJA 5 | B. Ksycka P | M. Stachyra s. 7 | A. Gawluk P | M. Stachyra P | J. Jarząb s.10 |
LEKCJA 6 | J. Jarząb s.10 | M. Stachyra s.10 | A.Gawluk s. 10 | D. Łoboda s.10 | J. Jarząb s.10 |
Plan zajęć dnia świetlicy szkolnej
8:00 – 9:30 – powitanie dzieci przychodzących do świetlicy; rozmowy, pogadanki z dziećmi, zabawy integracyjne; kontrola przygotowania uczniów do zajęć lekcyjnych, wykonanie zapomnianych, zaległych prac domowych; śniadanie.
9:30 – 10:40 – dowolne gry i zabawy dzieci: gry planszowe, układanki, rysowanie, kolorowanie obrazków, zabawy konstrukcyjne.
10:40 – 11:30 – zajęcia tematyczne: plastyczne, muzyczne, teatralne, przyrodnicze, czytelnicze, konkursy, zawody sportowe, quizy, krzyżówki, rebusy, gry i zabawy integracyjne.
11:30 – 13:30 – odrabianie lekcji, nauka własna, ciche czytanie; relaks przy muzyce; indywidualne gry i zabawy wg. zainteresowań dziecka, np.: gry planszowe, rysowanie, kolorowanie malowanek, układanie puzzli; gry i zabawy na boisku szkolnym oraz placu zabaw (zwłaszcza w okresie wiosny i lata); porządkowanie sali; przerwa obiadowa.
Cele i zadania zajęć wychowawczo – dydaktycznych w świetlicy:
- zorganizowanie opieki wychowawczej i bezpiecznych warunków do spędzania czasu wolnego na terenie szkoły,
- kształtowanie nawyków kultury osobistej, poczucia odpowiedzialności za własne zachowanie,
- uczenie i rozwijanie samodzielności,
- kształtowanie współżycia w grupie, rozwijanie umiejętności wspólnej zabawy, komunikacji interpersonalnej,
- organizowanie pomocy w nauce oraz tworzenie warunków do nauki własnej,
- rozwijanie różnorodnych zainteresowań i zdolności dzieci,
- rozwijanie sprawności umysłowej,
- organizowanie gier i zabaw ruchowych mających na celu prawidłowy rozwój fizyczny,
- kształtowanie nawyków higieny osobistej oraz dbałości o zachowanie zdrowia,
- poszerzanie wiedzy dzieci o otaczającym świecie, wzbudzanie ciekawości światem,
- rozwijanie umiejętności wypowiedzi na dowolny i zadany temat,
- wyrabianie wrażliwości estetycznej, rozwój zdolności manualnych,
- kształtowanie postaw i uczuć patriotycznych,
- walka z agresją i przemocą,
- wyrabianie wrażliwości na piękno przyrody.
PLAN ŚWIETLICY SZKOLNEJ
NA ROK SZKOLNY 2024/2025