Przejdź do treści

Plan świetlicy szkolnej

PONIEDZIAŁEKWTOREKŚRODACZWARTEKPIĄTEK
  LEKCJA  1M.Stachyra s. 5M. Stachyra s.11B. Ksycka  s. 11M. Stachyra s.11D.Łoboda s. 5
  LEKCJA  2J. Jarząb s. 5A.Gawluk  s. 7 M. Stachyra s. 11M. Stachyra s.10M. Stachyra s. 5
  LEKCJA  3D. Łoboda PM. Stachyra P        B. Ksycka s. 11M. Stachyra s.11A.Gawluk s. 10 
  LEKCJA  4  B.Ksycka PM. Stachyra PM. Stachyra PM. Stachyra s.11A.Gawluk P
  LEKCJA  5B. Ksycka PM. Stachyra s. 7A. Gawluk PM. Stachyra PJ. Jarząb s.10
  LEKCJA  6 J. Jarząb s.10M. Stachyra s.10 A.Gawluk s. 10 D. Łoboda s.10J. Jarząb s.10       

Plan zajęć dnia świetlicy szkolnej

8:00 – 9:30 –    powitanie dzieci przychodzących do świetlicy; rozmowy, pogadanki z dziećmi, zabawy integracyjne; kontrola przygotowania uczniów do zajęć lekcyjnych, wykonanie zapomnianych, zaległych prac domowych; śniadanie.

9:30 – 10:40 – dowolne gry i zabawy dzieci: gry planszowe, układanki, rysowanie, kolorowanie obrazków, zabawy konstrukcyjne.

10:40 – 11:30 – zajęcia tematyczne: plastyczne, muzyczne, teatralne, przyrodnicze, czytelnicze, konkursy, zawody sportowe, quizy, krzyżówki, rebusy, gry i zabawy integracyjne.

11:30 – 13:30 – odrabianie lekcji, nauka własna, ciche czytanie; relaks przy muzyce; indywidualne gry i zabawy wg. zainteresowań dziecka, np.: gry planszowe, rysowanie, kolorowanie malowanek, układanie puzzli; gry i zabawy na boisku szkolnym oraz placu zabaw (zwłaszcza w okresie wiosny i lata); porządkowanie sali; przerwa obiadowa.

Cele i zadania zajęć wychowawczo – dydaktycznych w świetlicy:

  • zorganizowanie opieki wychowawczej i bezpiecznych warunków do spędzania czasu wolnego na terenie szkoły,
  • kształtowanie nawyków kultury osobistej, poczucia odpowiedzialności za własne zachowanie,
  • uczenie i rozwijanie samodzielności,
  • kształtowanie współżycia w grupie, rozwijanie umiejętności wspólnej zabawy, komunikacji interpersonalnej,
  • organizowanie pomocy w nauce oraz tworzenie warunków do nauki własnej,
  • rozwijanie różnorodnych zainteresowań i zdolności dzieci,
  • rozwijanie sprawności umysłowej,
  • organizowanie gier i zabaw ruchowych mających na celu prawidłowy rozwój fizyczny,
  • kształtowanie nawyków higieny osobistej oraz dbałości o zachowanie zdrowia,
  • poszerzanie wiedzy dzieci o otaczającym świecie, wzbudzanie ciekawości światem,
  • rozwijanie umiejętności wypowiedzi na dowolny i zadany temat,
  • wyrabianie wrażliwości estetycznej, rozwój zdolności manualnych,
  • kształtowanie postaw i uczuć patriotycznych,
  • walka z agresją i przemocą,
  • wyrabianie wrażliwości na piękno przyrody.

PLAN   ŚWIETLICY   SZKOLNEJ

NA ROK SZKOLNY 2024/2025