Przejdź do treści

Plan świetlicy szkolnej

 PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątek
8.00-8.45M. StachyraD. ŁobodaA. GawlukM. StachyraM. Stachyra
8.50-9.35M. StachyraE. RadeckaD. ŁobodaM. StachyraD. Łoboda
9.55-10.40M. StachyraE. RadeckaA. MisztalA. MisztalA. Gawluk
10.45-11.30M. StachyraJ. JarząbE. RadeckaD. ŁobodaD. Łoboda
11.50-12.35M. StachyraM. StachyraJ. JarząbM. StachyraJ. Jarząb
12.45-13.30M. StachyraM. StachyraE. RadeckaM. StachyraM. Stachyra

Plan zajęć dnia świetlicy szkolnej

8:00 – 9:30 –    powitanie dzieci przychodzących do świetlicy; rozmowy, pogadanki z dziećmi, zabawy integracyjne; kontrola przygotowania uczniów do zajęć lekcyjnych, wykonanie zapomnianych, zaległych prac domowych; śniadanie.

9:30 – 10:40 – dowolne gry i zabawy dzieci: gry planszowe, układanki, rysowanie, kolorowanie obrazków, zabawy konstrukcyjne.

10:40 – 11:30 – zajęcia tematyczne: plastyczne, muzyczne, teatralne, przyrodnicze, czytelnicze, konkursy, zawody sportowe, quizy, krzyżówki, rebusy, gry i zabawy integracyjne.

11:30 – 13:30 – odrabianie lekcji, nauka własna, ciche czytanie; relaks przy muzyce; indywidualne gry i zabawy wg. zainteresowań dziecka, np.: gry planszowe, rysowanie, kolorowanie malowanek, układanie puzzli; gry i zabawy na boisku szkolnym oraz placu zabaw (zwłaszcza w okresie wiosny i lata); porządkowanie sali; przerwa obiadowa.

Cele i zadania zajęć wychowawczo – dydaktycznych w świetlicy:

  • zorganizowanie opieki wychowawczej i bezpiecznych warunków do spędzania czasu wolnego na terenie szkoły,
  • kształtowanie nawyków kultury osobistej, poczucia odpowiedzialności za własne zachowanie,
  • uczenie i rozwijanie samodzielności,
  • kształtowanie współżycia w grupie, rozwijanie umiejętności wspólnej zabawy, komunikacji interpersonalnej,
  • organizowanie pomocy w nauce oraz tworzenie warunków do nauki własnej,
  • rozwijanie różnorodnych zainteresowań i zdolności dzieci,
  • rozwijanie sprawności umysłowej,
  • organizowanie gier i zabaw ruchowych mających na celu prawidłowy rozwój fizyczny,
  • kształtowanie nawyków higieny osobistej oraz dbałości o zachowanie zdrowia,
  • poszerzanie wiedzy dzieci o otaczającym świecie, wzbudzanie ciekawości światem,
  • rozwijanie umiejętności wypowiedzi na dowolny i zadany temat,
  • wyrabianie wrażliwości estetycznej, rozwój zdolności manualnych,
  • kształtowanie postaw i uczuć patriotycznych,
  • walka z agresją i przemocą,
  • wyrabianie wrażliwości na piękno przyrody.