^Powrót

bezpieczny powrot do szkoly - uczniowie       bezpieczny powrot do szkoly - rodzice

uonet

19 września odbyły się wybory do Samorządu Uczniowskiego Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Św. Wojciecha w Złotowie. Spośród 15 kandydatów do SU wybrani zostali: Anastazja Pałuczak (kl.IV), Anna Jędrzejczyk (kl.V), Agata Czyż oraz Cyprian Hryńczuk (oboje z klasy VI), Zofia Lipiec (kl. VII) oraz Justyna Jędrzejczyk (kl. VIII). Największą liczbę głosów uzyskała Anastazja i to ona będzie w nowym roku szkolnym pełniła funkcję Przewodniczącej Samorządu Uczniowskiego.
Nowemu SU gratulujemy i życzymy owocnej pracy na rzecz całej naszej szkolnej społeczności. Jednocześnie zapraszamy do współpracy sympatyków Samorządu :)
Opiekunem Samorządu Uczniowskiego jest Pani Magda Stachyra.
Poczet Sztandarowy Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Św. Wojciecha w Złotowie tworzą Paweł Śmigiel oraz Franciszek Kowalski, którzy zamiennie pełnią funkcję chorążych oraz Dominika i Justyna Jędrzejczyk, Aleksandra Stefaniak, Maja Radowska oraz Wiktoria Rogala pełniące rolę asysty przy sztandarze.
W nowym roku szkolnym Poczet Sztandarowy towarzyszył nam podczas uroczystości jego rozpoczęcia oraz godnie reprezentował społeczność szkolną w czasie 80. Rocznicy Wybuchu II Wojny Światowej na Cmentarzu Wojennym w Złotowie, a także w czasie Projektu Kostka.
Opiekunem Pocztu jest Pani Magda Stachyra.

foto: zlotowskie.pl

Uroczysty apel z okazji rozpoczęcia roku szkolnego 2019/2020 miał w tym roku wyjątkową oprawę. A wszystko to za sprawą 80. Rocznicy Wybuchu II Wojny Światowej. Gromadzących się przed szkołą uczniów oraz rodziców przywitały patriotyczne piosenki, które śpiewane były w czasie wojennej okupacji. Następnie wysłuchaliśmy autentycznego nagrania komunikatu radiowego z 1 września 1939 r., informującego Polaków o rozpoczęciu wojny. Do podniosłej atmosfery uroczystości przyczyniły się muzyczne występy szkolnej scholi oraz wzruszające wiersze.
Po krótkim, ale jakże podniosłym upamiętnieniu wydarzeń rocznicowych głos zabrała Pani Dyrektor Danuta Łoboda, która przywitała wszystkich zebranych bardzo serdecznie, przedstawiła wychowawców poszczególnych klas oraz złożyła wszystkim życzenia na nowy rok szkolny. Błogosławieństwo ks. Radka zakończyło pierwszy dzień uroczystości. We wtorek 3 września odbyła się Msza św. inaugurująca nowy rok szkolny, podczas której nastąpiło poświecenie plecaków naszych Pierwszoklasistów.
W nowym roku szkolnym wszystkim uczniom, rodzicom i nauczycielom oraz pracownikom szkoły życzymy nieustającej pogody ducha, wytrwałości, cierpliwości i dążenia do wyznaczonych celów.

Koniec roku szkolnego to czas wycieczek szkolnych i klasowych. W dniach 6-7 czerwca klasy V, VI oraz VII udały się do Trójmiasta.
Pierwszy dzień wycieczki rozpoczął się zwiedzaniem Westerplatte, gdzie Pani Magda opowiedziała nam o rozpoczęciu II wojny światowej. Następnie statkiem udaliśmy się na gdańską Starówkę. Zwiedziliśmy tam m.in. Muzeum Bursztynu oraz Bazylikę Mariacką. Tego dnia odwiedziliśmy też Muzeum II Wojny Światowej, które zrobiło na nas niesamowite wrażenie. Pierwszy dzień wycieczki zakończyliśmy na sopockim molo.
Drugiego dnia wybraliśmy się do oceanarium w Gdyni. Mieliśmy też okazję zwiedzić ponad stuletni statek "Dar Pomorza". Następnie udaliśmy się do Gdańska do Europejskiego Centrum Solidarności.
Piękna pogoda i mnóstwo atrakcji sprawiły, że wycieczkę zaliczamy do super udanych ;)

Dobiegły końca zajęcia tegorocznego kółka historycznego. W tym roku tematem przewodnim naszych spotkań była II wojna światowa. Poznaliśmy jej przyczyny, przebieg oraz skutki. Szczególną uwagę poświęciliśmy niezwykle trudnym i tragicznym wręcz losom zwykłych ludzi, którzy żyli w tamtych czasach.
Na kółku pracowaliśmy z mapą historyczną, analizowaliśmy historyczne źródła tekstowe oraz ikonograficzne, słuchaliśmy wojennych piosenek oraz słuchowisk radiowych, oglądaliśmy fragmenty filmów dokumentalnych, zwiedzaliśmy wystawy w naszym złotowskim muzeum oraz wybraliśmy się na wycieczkę do Bornego Sulinowa.
Kolejny już raz kółko historyczne wraz z kółkiem turystycznym połączyły swoje siły i wybrały się na wspólną wycieczkę. Tym razem celem wyjazdu było Borne Sulinowo. Gdy dotarliśmy na miejsce zwiedziliśmy m.in. osiedle bloków mieszkalnych typu Leningrad, bunkry, po których spacerowaliśmy z latarkami, Dom Oficera, Willę gen. Dubynina, pozostałości willi gen. Heinza Guderiana, dawny szpital wojskowy, silosy zbożowe przy ulicy Towarowej, dawny plac apelowy wykorzystywany niegdyś na zbiórki, apele i ćwiczenia musztry wojskowej oraz cmentarz radziecki, na którym znajduje się 348 mogił pracowników radzieckiej jednostki wojskowej oraz ich rodzin.
Po całym roku intensywnych zajęć, przyszedł czas na zasłużone wakacje, po których znowu spotkamy się na naszym kółku historycznym.

Zanim rok szkolny dobiegnie końca, w naszej szkole wciąż wiele się dzieje! Wycieczki dają nam  przedsmak zbliżających się wakacji. 4 czerwca uczniowie klas 1- 3 udali się na spotkanie ze zwierzętami w poznańskim ZOO po którym oprowadzał nas Przewodnik.  Wielką atrakcją okazała się przejażdżka kolejką parkową "Maltanka", którą można objechać cały ogród zoologiczny, podglądając przy okazji zwierzęta. Podczas zwiedzania znalazł się też czas na spożycie pysznego obiadu, chwilę odpoczynku w słoneczku. Emocji i wrażeń było wiele, wszyscy byli zachwyceni.